Influencer marketing is in de schijnwerpers van de social media marketing wereld komen te staan en niet voor niets! Slechts een paar digitale marketing instrumenten kunnen uw resultaten evenveel omhoog schieten als het gebruik van Influencer marketing.

Klaar om te leren hoe u influencer marketing voor uw merk kunt laten werken?

Als u recentelijk social media marketing nieuws hebt gevolgd, bent u waarschijnlijk deze twee woorden tegengekomen: influencer marketing. Van experts uit de industrie tot grote publicaties, iedereen biedt zijn eigen inzichten over dit onderwerp.

Maak je geen zorgen als je je overweldigd voelt door al die informatie, we zijn er om u te helpen!

Wat is influencer marketing?

De definitie van influencer marketing is vrij eenvoudig: Influencer marketing is een marketingvorm die zich richt op het identificeren van invloedrijke individuen en het inzetten ervan om specifieke publiek segmenten te bereiken. Laten we ons voor een tweede keer richten op het eerste deel van de definitie.

De “invloedrijke individuen” kunnen allerlei soorten mensen zijn, variërend van prominente politici tot niche doe-het-zelvers. Waarom zou je dan precies met social media influencers werken om bepaalde publieke segmenten te bereiken?

De voordelen van influencer marketing

Er zijn vele redenen waarom u influencer marketing zou moeten omarmen. Hier zijn zes van de belangrijkste:

  • Influencers hebben vertrouwen en loyaliteit, dat is een van hun meest waardevolle activa. U kunt het gebruiken om gebruikers te bereiken die over het algemeen aarzelen over het vertrouwen in marketing en reclame.
  • Influencers adverteren authentiek. Iets wat veel merken nog steeds niet helemaal uitgevonden hebben. Influencers creëren gepersonaliseerde inhoud, zelfs bij het promoten van merken, zodat ze als authentiek overkomen.
  • Influencers kunnen u helpen uw nichepubliek te bereiken. Dat komt omdat ze werken als “magneten” die specifieke gemeenschappen op één plaats verzamelen. Dus als u probeert een beroep te doen op foodies die een bepaald dieet volgen, weet u waar u ze kunt vinden!
  • Influencers kunnen kwalitatieve leads genereren voor uw bedrijf. Hoe spreken ze met een specifiek publiek? Ze spreken specifieke publiek segmenten aan door middel van gepersonaliseerde content, een recept voor het aansturen van conversies, die voor 50% van de marketeers werkten door gebruik te maken van influencers.
  • Influencers kunnen uw ROI verhogen. Hoe meer conversies social media influencers verdienen, hoe hoger uw social media ROI. In feite kan het werken met influencers uw ROI met 11 keer verbeteren!
  • Influencers kunnen uw SEO ranking verbeteren. Dit weinig bekende voordeel van influencer marketing is een echt juweeltje. Een influencer die een link naar uw website in hun inhoud plaatst, kan uw zoekopdracht een grote lift geven!

Je kunt ook altijd aankloppen bij een Influence Marketing bureau die voor jouw merk of organisatie een inventarisatie kan doen naar de mogelijkheden en benodigde slagkracht.