Of we nou vanuit huis werken of vanuit kantoor, we willen onze kantoorplek altijd netjes houden. Vooral omdat dit ook rust in je hoofd geeft, maar hoe doe je dit? Met deze tips kan jij jouw kantoorplek zo netjes mogelijk houden en ga je met een rustig gevoel werken.

Een georganiseerde tafel
Dit is de basis van een schone werkplek, want als je niet weet waar je spullen moet plaatsen, hoe wil je het dan opruimen. Begin dus met het organiseren van je werkplek en zorg dat al je spullen een mooie plaats hebben.

Haal de onnodige spullen weg
Dit gebeurt ons allemaal, als je rond je werkplek kijk, dan zul je vast wat spullen zien liggen die er niet toe doen. Zorg ervoor dat je die spullen weghaalt, het zorgt namelijk alleen maar voor chaos.

Behoud de hygiëne
Maak altijd de spullen die je het meest gebruikt aan het einde van je werkdag schoon. Denk bijvoorbeeld aan je telefoons, computers, toetsenborden, etc., daar zitten namelijk een hoop bacteriën aan. De volgende dag zal je heel blij zijn met dit advies, want we vinden het allemaal prettig om een nieuwe werkdag te beginnen met een schone werkplek.

Vergeet de vloer niet
Je vloer kan je soms vergeten, vooral als je vloerbedekking hebt. Toch is het belangrijk dat je de vloer minimaal 1 keer per week schoonmaakt, anders heb je kans dat daar een muffe geur vandaan zal komen. 

De hoekjes en randjes die we vaak over het hoofd zien
Er zijn altijd wel hoekjes of randjes die we over het hoofd zien bij schoonmaken, probeer die te onthouden en begin daar bijvoorbeeld als eerste mee. Je wilt je niet rot schrikken als je met je vinger over een randje gaat.

Gebruik luchtverfrissers
Luchtverfrissers gebruikten we vroeger bijna alleen maar voor het toilet, gelukkig zijn er nu ook luchtverfrissers die je makkelijk op kantoor kan gebruiken. Daarnaast staan ze er nog mooi bij, een luchtverfrisser is handig als we bijvoorbeeld noodgedwongen aan onze kantoortafel hebben gegeten. 

Zorg voor genoeg plaats om je spullen op te bergen
Dit kan soms lastig zijn, aangezien je soms geen kastjes meer over hebt. Gelukkig zijn er verschillende kantoor opbergsystemen. Je hebt bijvoorbeeld opbergsystemen die meer de hoogte in gaan, ideaal voor werkplekken die niet groot zijn, maar wel hoog. Het hoeft ook gelukkig allemaal niet zo duur te zijn, je hebt veel voordelige varianten waar je uit kunt kiezen. 

Reader Interactions